vrijdag 15 april 2016

Een goede voorbereiding is het halve werk - deel 1

De fysieke training ter voorbereiding op mijn fietstocht verloopt prima. Naast de gebruikelijke km per week heb ik vorige week 185 km en deze week 155 km weg getrapt. Ik had  flink wat heuveltjes opgenomen in de routes, want er valt nog winst te halen uit intervaltrainingen om het vermogen van de benen wat op te voeren en daarmee de snellere verzuring, als bijwerking van de medicatie, te verminderen.

De metingen tijdens de inspanningstest, die ik eind maart liet doen bij het Sport Medisch Adviescentrum (SMA), verklaren waarom het mij zo goed af gaat. In het verslag staat geschreven: 'U heeft een uitmuntend uithoudingsvermogen, bent goed belastbaar en scoort qua vermogen goed in vergelijking met uw vrouwelijke leeftijdsgenoten. De parameters met betrekking tot de functie van hart, longen en spieren zijn allen goed. Dit alles is een goede basis'.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten