maandag 16 mei 2016

Eat - Bike - Blog - Sleep

Mijn fietstocht naar Santiago de Compostela is grofweg in de volgende woorden samen te vatten: eat - bike - blog - sleep. Dat is waar ik zo'n beetje de hele dag zoet mee ben. Het is allemaal van belang om deze reis tot een goed einde te brengen. En ik hoef mij ook nergens anders mee bezig te houden. Heel overzichtelijk en daar vaar (lees: fiets) ik wel bij. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben en dat bereik ik op deze manier.

Voor een maand leef ik uit vijf tassen en ik weet precies wat er in elke tas zit. Ik heb de prikkels van de landschappen, mensen en dingen die ik onderweg zie of ontmoet en dat is het. Van de groene en gele velden vol koolzaad, koren, en graan, de weidsheid, kop in de wind en de stille weggetjes word ik rustig en heel gelukkig. Terwijl thuis rust vinden heel moeilijk is voor mij. Daar word ik constant door van alles getriggerd en kan ik slecht rust nemen/ontspanning vinden. Om dat te creĆ«ren heb ik structuur van andere mensen nodig. 

Ik besef mij, dat deze fietstocht niet de afspiegeling van het dagelijks leven is en dat het over een maand stopt, maat zolang als het duurt neem ik het er van!

Want zoals nu alles in het teken staat van eat - bike - blog - sleep kun je deze metafoor ook stereotiep gebruiken als je lijdt aan een depressie of manie:

Depressie = only sleep
Manie = only bike (and blog)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten